Gimnàstica abdominal hipopressiva

GIMNÀSTICA ABDOMINAL HIPOPRESSIVA (GAH)

La Gimnàstica Abdominal Hipopressiva (GAH) del Dr. Caufriez està indicada especialment en: La Recuperació postpart, incontinència urinària, estrenyiment, disfuncions sexuals, Prolapses, problemes d’esquena, reducció del contorn de cintura, etc.

També se’ls coneix com a HIPOPRESSIUS

Els exercicis hipopressius són tècniques posturals, basades en la realització d’una determinada postura durant cert temps. El principal avantatge de la tècnica hipopressiva enfront dels exercicis abdominals classics és que no provoquen hiperpressió ni descens de la musculatura pèlvica ni dels òrgans abdominals, tot el contrari !!!

Nosaltres els anomem com els Abdominals de la Dona

ESPECIALMENT INDICATS PER:

  • Post-Part
  • Quan ja hi ha hagut un part i es vols fer una prevenció i preparació del Sòl Pèlvic per a un altre embaràs
  • Prevenir i/o millorar el Prolapse
  • Incontinència d’orina, femta o gasos
  • Diàstasis abdominal
  • Estrenyiment
  • Després de cirurgia abdomial i/o ginecològica
  • Com a tractament correctiu postural (millorant les àlgies corporals)
  • Molt recomanat en dones que practiquen esports amb impacte: Running, patinatge, tenis …
  • Redueix el contorn de la cintura = Fisio-Estètica
  • Millora les disfuncions sexuals

Molt important

En la recuperació de la musculatura del sòl pèlvic, distesa després de l’embaràs i el part

Quan hem de fer una prevenció perquè no apareguin els Prolapses (caiguda d’òrgans com l’úter, la bufeta i el recte que tants “maldecaps” ocasionen com pèrdues d’orina i femta, dolor lumbar, punxades a nivell de la vagina i disfuncions sexuals com dolors a les relacions sexuals o dificultat per arribar a l’orgasme)

Quan el Prolapse ja ha aparegut utilitzem els Hipopressius com a una de les tècniques de tractament en la reeducació Uroginecològica

Com funcionen?

Aquestes tècniques hipopressives provoquen una caiguda immediata de la pressió intraabdominal i intra-toràcica, degut a la relaxació tònica del diafragma toràcic. També provoquen una activació reflexa de la musculatura del sòl pèlvic i de la faixa abdominal

  • Reducció del perímetre de la cintura
  • Augment del To del Sòl Pèlvic i Faixa abdominal
  • Gestiona correctament les pressions intraabdominals
  • Incrementa la força i la resistència en augmentar la EPO fins a un 65%
  • Augmenta la força explosiva i la capacitat anaeròbica en elevar el metabolisme fins a un 15%